Minder van hetzelfde voor coaches en trainers:

kennisproducten als middel voor groei

Het land struikelt over de coaches en trainers. En dat is maar goed ook, want ze zijn hard nodig!

Maar hoe zorg je er nou voor, dat wanneer jij coach of trainer bent, je ondanks dit grote aanbod moeiteloos wordt gezien als dé toonaangevende leider in je vakgebied en goede tarieven kunt vragen? 

Als coach of trainer wil je het liefste zoveel mogelijk mensen vooruit helpen. Toch kan het lang niet altijd meevallen om de waarde die je hebt – je goud – zichtbaar te maken voor mensen die zich nog onbewust zijn van de verandering die jij teweeg kan brengen. 

De coaches die dit wel lukt en mooie successen behalen, hebben allemaal iets met elkaar gemeen. Ze zijn namelijk zo slim geweest om hun ‘goud’ te transformeren in tastbare materialen zoals (werk)boeken, spellen of online trainingen.

Het verpakken van kennis en methodes in fysieke of online producten heeft meerdere voordelen:

  • Het is een waardevol middel tijdens je acquisitie proces
    Het zorgt ervoor dat je jouw aanpak concreet kunt maken. Zeker voor mensen die zich moeilijk voor kunnen stellen wat je precies doet is dit een waardevol hulpmiddel. Ze snappen veel sneller wat je doet en gaan eerder over tot het afnemen van een dienst. 
  • Door je kennis te verpakken kun je extra inkomsten genereren
    Kijk, miljonair ga je er niet van worden, maar voor veel coaches zijn hun middelen een leuke stroom van extra inkomsten. Als je het goed inzet, is het vaak ook een eerste opstap naar het afnemen van meer diensten of producten.
  • Het voorkomt verkeerd gebruik
    Als je anderen (onder licentie) laat werken met jouw methode, garandeert het dat jouw aanpak op de juiste manier wordt overgebracht en ingezet.
  • Het maakt je werk makkelijker
    Sta jij nog al je trainingen sheets vol te schrijven met keer op keer dezelfde teksten, illustraties en oefeningen? Die moeite kun je jezelf makkelijk besparen als je werkt met een vaste set presentatiematerialen. 
  • Professionaliteit trekt professionaliteit aan
    Als je zichtbaar maakt dat je dusdanig in jouw methode gelooft dat je er in durft te investeren, geeft dat een betrouwbare professionele indruk. Professionelere middelen trekken serieuzere klanten aan die beter betalen.
  • Je kunt meer mensen helpen
    Vind je het belangrijk om zoveel mogelijk mensen te helpen met jouw visie? Een kennisproduct is makkelijker schaalbaar dan dienstverlening en maakt de weg naar jouw boodschap toegankelijker voor een grotere groep mensen.
  • Het geeft een kick
    Niets is zo gaaf om datgene waar jij met hart en ziel in gelooft als product in handen te hebben. Niet voor niets dromen veel ondernemers van het uitgeven van een boek. Het is gewoon een enorme kroon op je werk waar je voor langere periode plezier van hebt. 

Kortom; het verpakken van jouw kennis in een product is een prachtige manier om jezelf en anderen te laten groeien. 

Is dit iets waar jij zelf ook in 2020 je markt mee omver wil blazen? Samen met mijn partner Cora Verhagen helpen we je hier graag bij.

Waarmee wij je helpen

Je kunt ons inschakelen voor advies over en de ontwikkeling van:

  • online lesomgevingen,
  • presentaties, 
  • boeken, 
  • werkboeken, 
  • infographics, 
  • cursusmaterialen,
  • spellen, 
  • werkvormen voor op de vloer of muur,
  • het opzetten van een online community.

Wat we voor anderen maakten:

Voor wie werken wij?

We werken voor zelfstandige trainers, coaches, trainingsbureau’s en educatieve instellingen.

Onze diensten zijn voor jou wanneer:

– de middelen die jij of je medewerkers gebruiken om je werk zichtbaar te maken niet meer aansluiten bij de professionaliteit waar jouw organisatie voor staat.
– je (onder licentie) anderen met jouw methodes wilt laten werken en er zorg voor wilt dragen dat jouw methode consistent wordt overgebracht.
– het maken van je middelen en materialen jou of je medewerkers veel te veel tijd kost, die je liever besteedt aan andere zaken.
– je tijdens je training geen tijd kwijt wilt zijn aan het uitschrijven van teksten, oefeningen of het maken van illustraties op een flipover.
– je een fantastisch idee hebt voor een product en een partij zoekt die je helpt om dit perfect te realiseren.

Hoe helpen wij je?

Hebben we je interesse gewekt en wil je meer weten over hoe het ontwikkelen van een kennisproduct jou kan ondersteunen in de groei van je onderneming? Onze aanpak bestaat uit twee stappen:

Stap 1. Investeringsadvies + plan van aanpak

Wanneer je nog in de ontdekkende fase bent helpen wij je graag bij het concretiseren van je plannen. Wij beschikken over veel ervaring in het ontwikkelen van klantreizen, nieuwe diensten en producten en zien snel hoe jij het verschil kunt maken binnen je markt.

Goede voorbereiding vooraf kan je op een later moment veel onnodige kosten en moeite besparen. We starten daarom met een investeringsadvies en stellen daarbij een plan van aanpak voor je op.

Tijdens een sessie van ongeveer 2,5 uur in onze studio in Rotterdam, leg je je plan aan ons voor en gaan we aan het werk.

We kijken hierbij eerst naar de inhoudelijke kant:
– wat wil je overbrengen?
– hoe bereik je dit het beste?
– wat wordt het concept wat je neer gaat zetten?
– hoe positioneer je jezelf hiermee ten opzichte van de markt?

We kijken niet alleen naar welke middelen in jou geval het beste zijn en welke resultaten je hiermee kunt verwachten, maar we kijken ook naar het grotere plaatje. Hoe past het binnen de klantreis van je huidige en gewenste klanten en wat betekenen je keuzes voor de marketingacties die nodig zijn om je product later daadwerkelijk te kunnen verkopen?

Praktisch zetten we vervolgens alle mogelijkheden op een rij en waar mogelijk geven we direct inzicht in de investeringen waar je aan moet denken.
Wil je bijvoorbeeld een boek of spel ontwikkelen? Dan zijn er veel zaken die bepalend zijn voor de kosten en werkzaamheden die dit met zich meebrengt.

Van de sessie ontvang je achteraf een verslag met een indicatie van de te verwachten investeringen, leveranciers die we aanbevelen en een checklist waarin we alle stappen die nodig zijn om jouw concept te ontwikkelen en te promoten handig op een rij zetten.

Wanneer je naar aanleiding van het advies met ons verder wilt werken aan de realisatie, maken we een offerte op maat.

Stap 2. Realisatie

In de tweede stap helpen wij je als ontwerper en procesbegeleider. Wij kunnen het ontwikkelproces van A tot Z uit handen nemen, of je koppelen aan de juiste personen waarvan we weten dat ze betrouwbaar zijn en je fantastisch zullen helpen.

Hebben wij je interesse gewekt? 

Heb je zin om met ons om tafel te gaan? Pak de telefoon en bel 06-41420404 voor het boeken van een investeringsadvies + plan van aanpak.
De investering hiervoor bedraagt € 450,- ex. btw. Dit is inclusief het verslag en een telefonische nabespreking.

Weet jij al helemaal wat je nodig hebt en denk je dat een investeringsadvies overbodig is? Bel dan gerust voor een vrijblijvende offerte. We helpen je graag verder.

Over ons

Cora:  Als ontwerper, communicatieadviseur en netwerkoprichter hielp ik afgelopen 10 jaar honderden coaches en trainers bij vraagstukken rondom branding, marketing en design.
Daardoor weet ik perfect welke uitdagingen ze hebben om zichtbaar te worden en welke manieren bijdragen aan de professionalisering van hun dienstverlening.
Ik ben één van de eersten die in Nederland werkt met Mighty Networks, een prachtige tool om online communities en trainingen te faciliteren.

Michel: 18 jaar werkte ik als leerkracht in het basisonderwijs, daardoor weet ik als geen ander hoe je kennisoverdracht didactisch en toegankelijk overbrengt. In 2018 maakte ik de overstap om zakelijk illustrator te worden en sindsdien zet ik mijn communicatieskills voort in het visualiseren en ontwerpen van kennisproducten.

minder van hetzelfde voor coaches en trainers

Samen zijn we al 22 jaar een stel en trotse ouders van Tygo (12) en Sybe (8). Minder van hetzelfde voor coaches en trainers is een project waarin we elkaar enorm versterken en waarin we coaches en trainers resultaatgericht helpen bij het laten groeien van hun onderneming.