In 2020 je markt omver blazen als coach of trainer? Doe dan dit

Het land struikelt over de coaches en trainers. En dat is maar goed ook, want ze zijn hard nodig!

Maar hoe zorg je er nou voor, dat wanneer jij coach of trainer bent, je ondanks dit grote aanbod moeiteloos wordt gezien als dé toonaangevende leider in je vakgebied en goede tarieven kunt vragen? 

Als coach of trainer wil je het liefste zoveel mogelijk mensen vooruit helpen. Toch kan het lang niet altijd meevallen om de waarde die je hebt – je goud – zichtbaar te maken voor mensen die zich nog onbewust zijn van de verandering die jij teweeg kan brengen.

De coaches die dit wel lukt en mooie successen behalen, hebben allemaal iets met elkaar gemeen. Ze zijn namelijk zo slim geweest om hun ‘goud’ te transformeren in tastbare materialen zoals (werk)boeken, spellen of online trainingen.

Het verpakken van kennis en methodes in fysieke of online producten heeft meerdere voordelen:

Het is een waardevol middel tijdens je acquisitie proces

Het zorgt ervoor dat je jouw aanpak concreet kunt maken. Zeker voor mensen die zich moeilijk voor kunnen stellen wat je precies doet is dit een waardevol hulpmiddel. Ze snappen veel sneller wat je doet en gaan eerder over tot het afnemen van een dienst.

Door je kennis te verpakken kun je extra inkomsten genereren

Kijk, miljonair ga je er niet van worden, maar voor veel coaches zijn hun middelen een leuke stroom van extra inkomsten. Als je het goed inzet, is het vaak ook een eerste opstap naar het afnemen van meer diensten of producten.

Het voorkomt verkeerd gebruik

Als je anderen (onder licentie) laat werken met jouw methode, garandeert het dat jouw aanpak op de juiste manier wordt overgebracht en ingezet.

Het maakt je werk makkelijker

Sta jij nog al je trainingen sheets vol te schrijven met keer op keer dezelfde teksten, illustraties en oefeningen? Die moeite kun je jezelf makkelijk besparen als je werkt met een vaste set presentatiematerialen.

Professionaliteit trekt professionaliteit aan

Als je zichtbaar maakt dat je dusdanig in jouw methode gelooft dat je er in durft te investeren, geeft dat een betrouwbare professionele indruk. Je zult zien dat hoe professioneler je middelen zijn, je daar serieuzere klanten mee aantrekt, die beter betalen.

Je kunt meer mensen helpen

Vind je het belangrijk om zoveel mogelijk mensen te helpen met jouw visie? Een kennisproduct is makkelijker schaalbaar dan dienstverlening en maakt de weg naar jouw boodschap toegankelijker voor een grotere groep mensen.

Het geeft een kick

Niets is zo gaaf om datgene waar jij met hart en ziel in gelooft als product in handen te hebben. Niet voor niets dromen veel ondernemers van het uitgeven van een boek. Het is gewoon een enorme kroon op je werk waar je voor langere periode plezier van hebt.

Kortom; het verpakken van jouw kennis in een product is een prachtige manier om jezelf en anderen te laten groeien.

Is dit iets waar jij zelf ook in 2020 je markt mee omver wil blazen?

Op vrijdagmiddag 17 januari organiseer ik samen met ontwerper en productontwikkelaar Cora Verhagen een Inspiratiesessie voor coaches en trainers die hun middelen in 2020 willen professionaliseren.

Cora hielp de afgelopen jaren honderden coaches en trainers bij het vergroten van hun zichtbaarheid en ze heeft veel ervaring met het ontwikkelen van (werk)boeken, online trainingen, spellen en trainingsmaterialen die praktisch in gebruik zijn.

In 2020 bundelen we onze krachten en helpen we coaches en trainers op weg naar minder van hetzelfde, zodat ze hun boodschap krachtig en onderscheidend over kunnen brengen.

Tijdens deze middag laten we case voorbeelden zien van hoe kennisproducten bijdroegen aan de groei van onze klanten en kun je ons het hemd van het lijf vragen over het ontwikkelen hiervan.

Stuur me een pb als je interesse hebt, dan stuur ik je de info.

Liever direct aan de slag? Kijk dan op m’n site hoe Cora en ik je daarbij kunnen helpen.